Menu Sluiten

Packshots


Packshots

In de marketingwereld is een packshot een afbeelding of een still shot van een bepaald product, vaak met inbegrip van het etiket en de verpakking, die wordt gebruikt om de reputatie van het bedrijf in de ogen van het publiek weer te geven. Packshots hebben de mogelijkheid om de aandacht van mensen te trekken en een boodschap van merkidentiteit over te brengen aan klanten. Bij de keuze van een packshot zijn er verschillende zaken die moeten worden overwogen. Ten eerste moet een packshot relevant zijn voor de markt en de productlijn van het bedrijf. Als je bijvoorbeeld een packshot maakt voor het merk van een sportmemorabilia-lijn, dan moet je rekening houden met wat sportmemorabilia sportfans geïnteresseerd zijn en vervolgens opnames maken van hun favoriete spelers of sportfiguren. Dit klinkt misschien simplistisch, maar veel ondernemers nemen niet de tijd om na te denken over wat voor soort beelden hun merk het beste weergeven. In plaats daarvan vertrouwen ze op fotostudio´s om ze te fotograferen. Het gebruik van professionele foto´s zal ervoor zorgen dat u een kwaliteitsproduct en een gedenkwaardige foto krijgt. Bedrijven die niet vertrouwd zijn met het maken van packshots zullen ook rekening willen houden met hun budget. Als je met een klein budget werkt, kun je een packshot maken met een lege achtergrond. Als u echter van plan bent om een foto van iemand in een fotocabine te gebruiken, kan het zijn dat u een achtergrond moet gebruiken die overeenkomt met de foto´s in de cabine. Een andere belangrijke factor om rekening mee te houden bij het maken van packshots is of het item dat in de packshot voorkomt al dan niet een negatieve reputatie heeft. Als een bedrijf bijvoorbeeld producten verkoopt die loodverf of asbest bevatten, zou het ongepast zijn om een packshot van de items te gebruiken als promotiemateriaal. Als de producten die in de fotocabine worden verkocht echter volkomen veilig zijn voor gebruik, kan het zijn dat u de foto in uw packshot wilt opnemen. Info over packshots

Bericht over Packshots

Veel bedrijven willen ook een korte tagline toevoegen aan het einde van hun packshot die de producten of diensten van het bedrijf beschrijft. Als uw bedrijf bijvoorbeeld sieraden verkoopt, kan de tagline zoiets zijn als “A Diamond is Forever”. De tagline kan ook informatie geven over de merknaam van het sieraad en het bedrijf dat het maakt. Door de tagline op te nemen, weten klanten dat u een band hebt met de producten en niet alleen met het bedrijf dat de producten verkoopt. Ook zal de ondernemer rekening willen houden met de hoeveelheid ruimte die hij beschikbaar heeft voor de foto´s in zijn packshot. Sommige fotografen leveren graag foto´s op maat om aan de eisen van hun klanten te voldoen. Tot slot moeten bedrijfseigenaren eraan denken om foto´s op te nemen die het merk weerspiegelen en helpen om de bekendheid van de producten op te bouwen. Als uw bedrijf bijvoorbeeld sportmemorabilia verkoopt, wilt u misschien een foto van een speler die het bedrijf in de markt zet of promoot in een van zijn marketingcampagnes. Door een foto op te nemen die relevant is voor de productlijn en/of de lijn van het bedrijf, helpt de foto klanten meer te weten te komen over de producten van uw bedrijf en over wat het bedrijf doet.

Meer info over packshots nu op www.zidis.be.

Tags

Packshots Antwerpen | Packshots | Productfotografie Antwerpen |